Marketing

Ako na marketing pre svoju stavebnú firmu s nízkym rozpočtom

Michal Kurtulík
August 2, 2024

Marketing je kľúčový pre každé podnikanie, vrátane stavebného segmentu. Mnohé stavebné firmy sa však domnievajú, že efektívny marketing si vyžaduje veľký rozpočet. Nie je to celkom pravda. Existuje niekoľko nákladovo efektívnych marketingových taktík, ktoré môžu priniesť pozitívne výsledky pre vaše stavebné podnikanie. V tomto článku budeme písať o niektorých z najlepších marketingových stratégií šetrným k rozpočtu, ktoré môžete implementovať na propagáciu svojho podnikania a oslovenie cieľového publika.

Vybudujte si online dostupnosť.

V dnešnom digitálnom svete je nevyhnutné mať silnú online prezentáciu na oslovenie potenciálnych zákazníkov. Začnite vytvorením profesionálnej webovej stránky, ktorá prezentuje vaše stavebné služby, predchádzajúce projekty a poskytuje podrobné a relevantné informácie o vašom podnikaní. Optimalizujte svoje webové stránky pre vyhľadávače, aby ste zlepšili svoju viditeľnosť pre potenciálnych klientov. Odporúčame nezabúdať na vytvorenie profilu na googli (“Google MyBusiness”, alebo predtým “Moja Firma na Googli”).

Upútajte pozornosť na sociálnych médiách.

Platformy sociálnych médií ako Facebook, Instagram, prípadne YouTube sú skvelými nástrojmi na prezentáciu vašej stavebnej spoločnosti. Vytvorte si obchodný profil na platformách, ktoré vaša cieľová skupina používa najčastejšie, a pravidelne zdieľajte pútavý a informatívny, no hlavne zaujímavý obsah. Využívajte sociálne médiá na propagačné akcie, ponuky a aktualizácie dokončených projektov.

Budovanie vzťahov a sila ústneho podania.

Napriek prevládajúcemu používaniu digitálneho marketingu v súčasnosti je vytváranie sietí vzťahov (networking) a ústne podanie stále silnou a efektívnou marketingovou stratégiou. Pravidelne sa zúčastňujte vám blízkych podujatí, pripojte sa k miestnej sieti podnikateľov a budujte silné vzťahy s inými podnikmi. Povzbudzujte spokojných klientov, aby odporučili vašu prácu ostatným, pretože ústne vyjadrenie je často najvplyvnejšou formou marketingu. Najmä v stavebnom segmente. Zaujímavé by pre vás mohlo byť aj zváženie spolupráce s inou značkou (podnikom), ktorý by vedel vášmu cieľovému zákazníkovi priniesť ešte väčšiu hodnotu.

Zvážte aj tlačenú reklamu.

Tlačová reklama môže byť pre stavebné firmy výborným reklamným nástrojom. Tlačené reklamy v miestnych časopisoch a novinách môžu byť nákladovo efektívnym spôsobom, ako osloviť miestne publikum, ak máte obmedzené zdroje. Zákazníci, ktorí vás nájdu prostredníctvom tradičných platforiem tlačených médií, sa z dlhodobého hľadiska pravdepodobne zmenia na lojálnych zákazníkov. Okrem tlačenej reklamy, preskúmajte možnosti lokálneho marketingu, niekedy je veľmi nízko nákladným riešením aj využitie miestneho rozhlasu. Jediná nevýhoda marketingu v tlačenej forme je, že nemáte prehľad o tom, kto na reklamu reaguje, vidí (registruje) reklamu a podobne. Často však pri spolupráci s klientmi konzultujeme aj túto možnosť marketingu, keďže pri správnom nastavení môžete získať “veľa hudby za málo peňazí”. Pre prehľad reklamy a jej výkonu odporúčame investovať do nástrojov online marketingu.

SEO, Platená reklama či mailový marketing.

SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače je marketingová metóda, ako zvýšiť viditeľnosť vašej webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávačov. V prvých pozíciách vo vyhľadávačoch bývajú platené reklamy (teda dajú sa tieto pozície aj kúpiť). Pre dlhodobé a efektívne investovanie do marketingu odporúčame pracovať s optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO), ak však potrebujete “rýchlu pomoc”, zaplaťte si prvé pozície v platenej reklame. Vieme vám pomôcť s nastavením rozpočtov aj samotnou reklamou, či už platenou, alebo s nástrojmi optimalizácie pre vyhľadávače. Ak sa rozhodnete svojpomocne pracovať na optimalizácií svojej stránky či reklamy pre vyhľadávače urobíte si prieskum a vyberte relevantné témy a kľúčové slová, ktoré vaši zákazníci hľadajú a integrujte tieto témy a slová do obsahu na vašej stránke. Existuje mnoho ďalších možností, ako optimalizovať vašu stránku a ovplyvňuje to mnoho faktorov. Optimalizujte obsah svojej webovej stránky a blogu na účely SEO, čo pritiahne potenciálnych zákazníkov, ktorí aktívne vyhľadávajú stavebné firmy online, alebo ich služby, či celkovo obsah, ktorý im je nápomocný.

Marketing je kľúčový pre každé podnikanie a stavebný segment nie je výnimkou. Efektívny marketing si nie vždy vyžaduje masívny rozpočet. Použitím nákladovo efektívnych marketingových taktík a nástrojov, ako je online prítomnosť, marketing na sociálnych sieťach, budovaním vzťahov, reklama v tlači a nástrojov online marketingu ako je SEO, môžete vybudovať značku svojej firmy, osloviť cieľové publikum a premeniť potenciálnych zákazníkov na platiacich klientov. Pamätajte, že dôsledné úsilie je kľúčom k zlepšeniu vášho marketingovej efektivity a v konečnom dôsledku aj k podpore obchodného rastu.

Ak potrebujete pomôcť, alebo vás čokoľvek zaujalo a chcete sa dozvedieť viac, neváhajte nás kontaktovať.

Chcete spolupracovať s agentúrou, ktorá vám to naozaj uľahčuje?

Ďakujeme! Vaša správa bola odoslaná!
Ojoj! Pri odosielaní formulára sa vyskytla chyba.

Prečítajte si ďalšie hodnotné články

Branding

Negatívny vplyv nekonzistentného brandingu na vašu firmu.

Spôsob, akým komunikujete vaše hodnoty a vízie cieľovej skupine je veľmi dôležitý. Keď je táto komunikácia nekonzistentná, môže to viesť k zmätku a nedôvere medzi vašimi zákazníkmi.
Prečítať článok
Marketing

Posilnite svoje stavebné podnikanie pomocou efektívnych marketingových stratégií

V tomto článku preskúmame dôležitosť marketingu v stavebníctve a to, ako môžete efektívne implementovať marketingové stratégie na podporu rastu stavebnej firmy.
Prečítať článok